Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Złotoryjanie mogą mrozić szampany? Jest przetarg na budowę obwodnicy Złotoryi

ZŁOTORYJA. Samorząd Województwa Dolnośląskiego ogłosił pakiet kluczowych inwestycji infrastrukturalnych obejmujących modernizacje trzech linii kolejowych oraz ogłoszenie przetargu na pierwszy etap budowy obwodnicy Złotoryi. Projekty o łącznej wartości ok. 130 mln zł w zdecydowanej większości finansowane są z Krajowego Planu Odbudowy i funduszy europejskich.  Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg na I etap budowy obejścia Złotoryi - czterokilometrowy odcinek od drogi wojewódzkiej nr 363 Złotoryja - Jawor do podstrefy Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej z rondem i mostem przez Kaczawę. Samorząd Województwa Dolnośląskiego ogłosił pakiet kluczowych inwestycji infrastrukturalnych obejmujących modernizacje trzech linii kolejowych oraz ogłoszenie przetargu na pierwszy etap budowy obwodnicy Złotoryi. Projekty o łącznej wartości ok. 130 mln zł w zdecydowanej większości finansowane są z Krajowego Planu Odbudowy i funduszy europejskich. 

DSDiK czeka na oferty od potencjalnych wykonawców czeka do 20 stycznia 2026 roku. Jeśli nie pojawią się protesty, na przęłomie pierwszego i drugiego kwartału zostanie podpisana umowa. Od tego czasu wyłoniona w przetargu firma będzie miała 3 lata na wybudowanie pierwszego odcinka obwodnicy.

Złotoryjanie mogą mrozić szampany? Jest przetarg na budowę obwodnicy Złotoryi

Historia budowy obwodnicy Złotoryi jest mniej więcej tak samo długa jak wizja budowy basenu w mieście złota... Obejście Złotoryi wyprowadzi tranzyt z centrum miasta i udrożni korkujące się ulice. Da odetchnąć mieszkańcom, wpłynie na bezpieczeństwo i uchroni zabytkową tkankę przed skutkami drgań. Zwiększy też atrakcyjność terenów inwestycyjnych w rejonie Wilczej Góry. Docelowo przyspieszy podróże pomiędzy Legnicą a Jelenią Górą. Mimo wybudowania kilku rond na głównych szlaku komunikacyjnych, przejazd przez Złotoryję podczas porannego i popołudniego szczytu graniczy z cudem.

Jarosław Rabczenko, członek zarządu Województwa Dolnośląskiego  od miesięcy lobbował w zarządzie województwa za tą inwestycją. Zreszt a nic dziwnego bo w kampanii wyborczej ten punkt był wpisany w program wyborczy polityka Koalicji Obywatelskiej

- Jesteśmy przygotowani dokumentacyjnie, żeby to zrobić. Rozpoczęcie pierwszego etapu pozwala myśleć o kolejnych - mówi Jarosław Rabczenko poodkreślając wielki wkład posła Roberta Kropiwnickiego, który razem z nim wydreptywał ścieżki w sprawie obwodnicy.

Dodaj komentarz

Wyślij

Powiązane wpisy