Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

e-Doręczenia dla mieszkańców Polkowic

POLKOWICE.  Polkowiczanie mogą korzystać z nowoczesnych form komunikacji z urzędami i instytucjami publicznymi poprzez doręczenia elektroniczne oraz e-usługi, co ułatwia załatwianie spraw urzędowych bez konieczności wizyty w urzędzie. Osoby, które nie zdecydują się na e-Doręczenia, nadal będą otrzymywać pisma z urzędów w dotychczasowej, papierowej formie.

Od 1 stycznia 2026 podstawowym kanałem komunikacji dla podmiotów publicznych stają się e-Doręczenia. Oznacza to, że obywatel, który chce złożyć do urzędu elektroniczny wniosek lub pismo, powinien posiadać aktywny adres do e-Doręczeń.

 e-Doręczenia dla mieszkańców Polkowic

– Mieszkaniec, który chce prowadzić z urzędem elektroniczną korespondencję, również składając wnioski za pomocą formularzy dostępnych na stronach rządowych czy samorządowych na przykład zgłoszenie urodzenia dziecka, powinien mieć aktywny adres do e-Doręczeń. Jeśli nie ma takiego adresu, w trakcie realizacji e-usługi może zostać poproszony o jego założenie. Na ten adres urząd będzie wysyłał korespondencję np. decyzje o wymiarze podatku od nieruchomości – informują pracownicy Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego w Urzędzie Gminy Polkowice.

Jednym słowem e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listów poleconych z potwierdzeniem odbioru. Umożliwiają bezpieczne i prawnie skuteczne otrzymywanie korespondencji od urzędów i innych podmiotów publicznych przez Internet. Adresy do e-Doręczeń polkowiczanie mogą zakładać i aktywować już teraz. Można to zrobić online w kilku prostych krokach. Szczegółowe informacje o usłudze i jej aktywacji dostępne są na stronie https://www.gov.pl/web/e-doreczenia.

– Warto skorzystać z e-Doręczeń ponieważ są one równoważne prawnie z listem poleconym i eliminują konieczność osobistego odbioru awizowanych pism na poczcie, a także przyspieszają komunikację z administracją publiczną – dodają pracownicy Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego. – Korespondencja wysyłana do podmiotu publicznego za pomocą publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego jest darmowa dla wszystkich – podkreślają.

Założenie skrzynki e-Doręczeń jest dobrowolne – tradycyjna korespondencja papierowa pozostaje bez zmian i nadal będzie dostępna dla wszystkich mieszkańców.

Dodaj komentarz

Wyślij

Powiązane wpisy