Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Pol Miedź -Trans od dzisiaj testuje wodorową lokomotywę. KGHM nie zwalnia tempa...

POLKOWICE.  Spółka Pol-Miedź Trans należąca w 100% do członka Dolnośląskiej Doliny Wodorowej – KGHM Polska Miedź S.A. rozpoczyna testy lokomotywy napędzanej wodorem wyprodukowanej przez polskiego producenta – PESA. Wodorowe lokomotywy mogą być efektywną i ekologiczną alternatywą dla pociągów spalinowych kursujących na trasach nie posiadających trakcji elektrycznej. To kolejny z obszarów, gdzie energia odnawialna mogłaby pomóc w dekarbonizacji sektorów tradycyjnie opartych na paliwach kopalnych i trudnych do elektryfikacji. 

I dowód na to, że KGHM Polska Miedź jest liderem polskiej gospodarki i liderem zmian w obszarze gospodarki w naszym kraju...

Pol Miedź -Trans od dzisiaj testuje wodorową lokomotywę. KGHM nie zwalnia tempa...

Pol-Miedź Trans, wychodząc naprzeciw nowoczesnym trendom, rozpoczyna dzisiaj testy lokomotywy wodorowej – SM-6Dn Hydrogen, którą zmodernizowała Pesa Bydgoszcz. Lokomotywa ta stanowi przykład nowoczesnego podejścia do przemysłowego transportu kolejowego, szczególnie w kontekście obsługi bocznic dużych zakładów, gdzie częste są krótkodystansowe manewry. Adam Najda – p.o. Prezesa POL – MIEDŹ TRANS, uczestniczył podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu, w pierwszym rozkładowym połączeniu pasażerskim w Polsce w relacji Jelenia Góra – Karpacz, realizowanym lokomotywą wodorową SM42 6Dn Hydrogen.

To pierwszy z zaplanowanych dni testów tej lokomotywy na Dolnym Śląsku. Przejazd wypadł bardzo dobrze. Już od dzisiaj do niedzieli nasza firma będzie miała okazję sprawdzić jej możliwości na infrastrukturze wewnętrznej Grupy KGHM, z uwzględnieniem różnorodnych warunków pracy. Próby obejmą m.in. pomiary zużycia wodoru, zasięgu operacyjnego oraz zachowania pojazdu w trakcie manewrów i przy dużym obciążeniu - mówi Adam NAJDA, p.o.prezesa Pol-Miedź Trans

Pol-Miedź Trans, który chce sprawdzić możliwości lokomotywy wodorowej PESY w połączeniu z wagonami towarowymi. Testy odbędą się na specjalnej infrastrukturze należącej do grupy kapitałowej KGHM w Polkowicach.

Inicjatywa Pol-Miedź Trans jest dowodem na to, że technologie wodorowe mogą stać się kluczowym elementem transformacji ekologicznej w Polsce, przyczyniając się do ograniczenia emisji CO2 i modernizacji infrastruktury kolejowej.

Jak wypadną testy? Podsumowanie już w najbliższy poniedziałek.

Dodaj komentarz

Wyślij

Powiązane wpisy