4 nowe inicjatywy KGHM w Raporcie Dobrych Praktyk 2024
LUBIN. Co roku od ponad dekady KGHM zgłasza nowe inicjatywy do Raportu Dobrych Praktyk Forum Odpowiedzialnego Biznesu, chcąc przede wszystkim inspirować inne firmy do realizowania podobnych projektów. Cztery nowe projekty zostały zakwalifikowane do prestiżowego zestawienia aktywności CSR firm w Polsce.

Dotychczas twórcy Raportu wyróżnili 24 inicjatywy KGHM, kwalifikując je do grona „Dobrych praktyk”. Tegoroczna edycja uwzględnia cztery nowe projekty: Prezent z okazji urodzenia dziecka, Klub Czytelnika KGHM, kampanie promujące badania profilaktyczne oraz Mie(dź) Rodzinę.
– W naszych działaniach z obszaru CSR stawiamy na zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej, profilaktykę zdrowotną, wolontariat pracowniczy, działania charytatywne, aktywność fizyczną, a także projekty skierowane do rodzin. Budujemy kulturę odpowiedzialności, która jest kluczem do każdego obszaru naszej działalności – powiedziała Anna Smycz-Michalak, Dyrektor Naczelny ds. Komunikacji KGHM Polska Miedź S.A.
Prezent z okazji urodzenia dziecka
Przyjście na świat dziecka to wyjątkowe święto – chcąc celebrować razem ze świeżo upieczonymi rodzicami, KGHM przekazuje pakiet prezentów. Oprócz przydatnych gadżetów, CUdowny maluszek otrzymuje specjalną miedzianą zawieszkę na srebrnym łańcuszku, co nawiązuje do DNA Spółki – lidera produkcji miedzi i srebra. W grudniu ub.r., po prawie 5 latach trwania akcji, KGHM świętował narodzenie dwutysięcznego dziecka pracownika KGHM. Poprzez prowadzone działanie firma pokazała, że ważne są dla niej wartości rodzinne pracowników oraz zwiększyła poczucie więzi z miedziową spółką.
Klub Czytelnika KGHM
Działanie wspierające czytelnictwo, w ramach którego przeprowadzono zbiórkę, dając książkom drugie życie, zorganizowano konkursy czytelnicze oraz kontynuowano kampanię Mie(dź) apetyt na czytanie, promującą czytelnictwo i wypożyczanie książek.
Kampanie promujące badania profilaktyczne
KGHM corocznie angażuje się w promocję profilaktyki nowotworów podczas akcji: Różowy Październik oraz Wąsopad (Movember). Poprzez organizowane wśród pracowników działania podnoszona jest świadomość na temat problemów zdrowotnych kobiet i mężczyzn oraz profilaktyki onkologicznej (np. poprzez zachęcanie do badań). W akcje promocyjne włączyły się wszystkie oddziały KGHM Polska Miedź S.A., a także wspierali je m.in. zawodnicy drużyn z Zagłębia Miedziowego.
Kampania Mie(dź) Rodzinę
Wspólnie z lokalnymi samorządami oraz instytucjami pomocowymi KGHM zorganizował liczne działania promujące i wspierające rodzicielstwo zastępcze w regionie, czyli dofinansowanie programów doskonalących kompetencje rodzicielskie w ramach Akademii KGHM oraz wyjazdy wakacyjne podopiecznych pieczy zastępczej. Ponadto w ramach obchodów Dnia Rodzicielstwa Zastępczego wspólnie ze Stowarzyszeniem Bieg Piastów zorganizowano rajd rodzin na Polanie Jakuszyckiej. Poprzez prowadzone działania firma stara się zwiększać świadomość o rodzicielstwie zastępczym. Dzięki akcjom uwrażliwiono mieszkańców i pracowników na skalę potrzeb zorganizowania pieczy zastępczej dla dzieci w Zagłębiu Miedziowym i nie tylko.
Działania KGHM skupiają się więc na realizacji celów zrównoważonego rozwoju – mniej nierówności, dobre zdrowie i jakość życia, w dziedzinie klimatu, zero głodu, równość płci, zrównoważone miasta i społeczności oraz dobra jakość edukacji.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to coroczna, unikalna w skali kraju publikacja, od lat ceniona przez środowisko biznesowe, organizacje społeczne i media. Stanowi kompleksowy przegląd realnych działań firm w obszarze ESG i zrównoważonego rozwoju.
LINK do Raportu.