Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Kolejne obietnice: linia do Złotoryi z nowymi możliwościami i mają być zmiany na lepsze w programie Kolej+

ZŁOTORYJA. PKP PLKJ  nie rezygnuje z rewitalizacji linii kolejowej Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój. Po ustaleniach z Urzędem Marszałkowskim zdecydowano się rozszerzyć zakres inwestycji. Dzięki PLK do Jerzmanic-Zdroju dojadą cięższe składy towarowe, a sama stacja będzie przygotowana do kolejnych inwestycji planowanych przez samorząd w kierunku Wojcieszowa i Lwówka Śląskiego.

Kolejne obietnice: linia do Złotoryi z nowymi możliwościami i mają być zmiany na lepsze w programie Kolej+

– W celu zapewnienia wyższego standardu podróży oraz lepszych parametrów technicznych dokonaliśmy rewizji programu. Pozwoli ona na osiągnięcie wyższych wartości eksploatacyjnych, co w konsekwencji umożliwi przewoźnikom przygotowanie bardziej atrakcyjnej oferty – powiedział Daniel Dygudaj, Dyrektor Zakładu Linii Kolejowych we Wrocławiu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Stacja w Jerzmanicach-Zdroju zostanie przebudowana tak, aby w przyszłości umożliwić obsługę połączeń w stronę Wojcieszowa i Lwówka Śląskiego. Dzięki temu linia od początku będzie lepiej powiązana z regionalną siecią kolejową i przygotowana na długofalowy rozwój. Już teraz projekt przewiduje rozwiązania, które zwiększą konkurencyjność transportu kolejowego w województwie dolnośląskim.

Zgodnie z pierwotnymi założeniami pociągi pasażerskie ze Złotoryi do Wrocławia pojadą w ok. 70 minut. Prędkość maksymalna na trasie wyniesie do 120 km/h. Zmodernizowane zostaną tory, sieć trakcyjna oraz przejazdy kolejowo-drogowe, co podniesie bezpieczeństwo i komfort użytkowników. Powstanie nowy przystanek Legnica Zosinek. Na peronach będą wiaty, ławki, oświetlenie i czytelne oznakowanie

Inwestycja prowadzona jest w sposób bezpieczny, efektywny i jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców i partnerów biznesowych. PLK SA uwzględniają potrzeby lokalnej gospodarki – m.in. Huty Miedzi „Legnica” – zapewniając ciągłość obsługi kolejowej w trakcie robót. Projekt zakłada również dostosowanie infrastruktury kolejowej do parametrów bardziej sprzyjających transportowi towarów. Tory będą przygotowane tak aby pociągi towarowe mogły jechać z prędkością do 100 km/h i przewozić cięższe towary.

Prace realizowane są w formule „projektuj i buduj”, co pozwala na bieżąco uwzględniać potrzeby partnerów i społeczeństwa. Inwestycja toczy się zgodnie z planem i nie zamierzamy jej wstrzymywać. Zakończenie prac przewidziano w 2028 roku. Wydłużenie terminu wynika z konieczności wprowadzenia wcześniej wspomnianych lepszych rozwiązań projektowych, które poprawią geometrię toru, zwiększą poziom bezpieczeństwa i przygotują linię do dalszego rozwoju.

Dzięki temu inwestycja przyniesie mieszkańcom i gospodarce regionu trwałe i wymierne korzyści.

Wartość projektu to ok. 263 mln zł, finansowanych z „Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej Plus”.

Dodaj komentarz

Wyślij

Powiązane wpisy