Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Centrum przesiadkowe w Lubinie na finiszu. Można zazdrościć (FOTO)

LUBIN. Nowy dworzec autobusowy, 200 dodatkowych miejsc parkingowych, a także monitorowany parking dla rowerów – to wszystko powstaje w ramach Centrum Przesiadkowego w Lubinie. Na miejscu widać już perony przystanków autobusowych, zakończono prace ziemne. Koszt to około 20 mln zł. Do mety zbliża się pierwszy etap inwestycji...

Na centrum przesiadkowe z niecierpliwością czekają mieszkańcy miasta.

Centrum przesiadkowe w Lubinie na finiszu. Można zazdrościć (FOTO)

Przebudowa ulicy Kolejowej to pierwszy etap budowy Centrum Przesiadkowego. Przebudowa objęła odcinek drogi od ronda na skrzyżowaniu z ulicą Odrodzenia do torów i wjazdu na Stary Lubin. W obu kierunkach powstały po dwa pasy, a w miejscu, gdzie wcześniej prowadzony był skup złomu powstanie nowy parking, a wyjazd z obecnego parkingu – przy RCS – został już przebudowany.

To pierwszy etap budowy węzła kolejowego i autobusowego. Powstanie tu dworzec wschodni autobusowy dla autobusów dojeżdżających do Lubina, Tutaj będzie miejsce, gdzie ludzie będą wsiadać i wysiadać,  zostanie także zbudowany postój dla busów, będą monitorowane parkingi rowerowe, miejsca obsługi i naprawy rowerów.

– Chcemy połączyć funkcjonalność stacji Lubin Główny i Lubin Stadion. To się wiąże z projektem Doliny Dronów. Mieszkańcy mają mieć możliwość korzystania z parkingów typu park and ride oraz przejazdów kolejowych bezkolizyjnych. To bardzo duże przedsięwzięcie – tłumaczy Joanna Dziubek, rzecznik prasowy prezydenta Lubina.

W przyszłości w tym miejscu planowany jest tunel pod torami kolejowymi, a samorządowcy chcą przebudować cały układ komunikacyjny w mieście. 

Budowa Centrum Przesiadkowego w tej formie to dowód na gospodarcze wizjonerstwo i konsekwencję w gospodarczym działaniu włodarza  Lubina Roberta RACZYŃSKIEGO. Sześć lat temu pociągi pasażerskie powróciły do Lubina. Obecnie ze stacji Lubin korzysta 200 tysięcy, głownie to mieszkańcy Lubina, powiatu lubińskiego i polkowickiego. Są kolejne ambitne plany rozbudowy węzła kolejowego LUBIN. Korzystający z niego będą mieli Centrum Przesiadkowego na miarę XXI wieku...

Fot. Ewa Jakubowska/lubin.pl

 

 

Dodaj komentarz

Wyślij

Powiązane wpisy