Nowa fabryka powstanie w Jaworze. 300 nowych miejsc pracy!
JAWOR. Jawor niezmiennie pozostaje topowym miastem dla dużych inwestorów... Do istniejącej od 2019 roku fabryki silników i fabryki baterii do samochodów elektrycznych, która powstała 2020 r., koncern Daimler AG tym razem dokłada produkcję i lakierowanie karoserii do pojazdów użytkowych typu VAN.EA Inwestorem jest polska spółka tego niemieckiego koncernu – Mercedes-Benz Manufacturing Poland. Inwestor otrzymał decyzję o wsparciu swojej inwestycji. Do 31 grudnia 2027 roku ma zostać utworzonych 300 nowych miejsc pracy. I na tym nie koniec zobowiązań niemieckiego koncernu...

Minister Rozwoju i Technologii udzieli spółce Mercedes-Benz Manufacturing Poland w latach 2024-2028 wsparcia w formie dotacji celowej z tytułu poniesienia kwalifikowanych kosztów inwestycji, w maksymalnej kwocie 89 404 231,00 zł.
Pomoc zostanie wypłacona Przedsiębiorcy w następujących częściach:
• w roku 2024 w kwocie nie wyższej niż 598 336,61 zł,
• w roku 2025 w kwocie nie wyższej niż 585 094,74 zł,
• w roku 2026 w kwocie nie wyższej niż 29 254 736,82 zł,
• w roku 2027 w kwocie nie wyższej niż 29 254 736,82 zł,
• w roku 2028 w kwocie nie wyższej niż 29 711 326,01 zł.
Mercedes-Benz Manufacturing Poland w związku z zawarciem umowy zobowiązał się m.in. do:
• utworzenia w związku z inwestycją w Jaworze woj. dolnośląskie, najpóźniej do dnia 31 grudnia 2027 r., co najmniej 300 nowych miejsc pracy, w tym 30 dla osób z wyższym wykształceniem, w przeliczeniu na pełne etaty w stosunku do średniego zatrudnienia z 12 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku, które wynosi 1 333 etaty, z zastrzeżeniem, że do liczby miejsc pracy utworzonych w związku z inwestycją zaliczane będą miejsca pracy powstałe po dniu złożenia wniosku;
• utrzymania każdego utworzonego miejsca pracy przez okres co najmniej 5 lat od dnia jego utworzenia, przy czym warunek utrzymania nowych miejsc pracy weryfikowany będzie w oparciu o średnioroczne zatrudnienie w poszczególnych latach spełniania tego warunku;
• poniesienia najpóźniej do dnia 31 grudnia 2027 r., kosztów inwestycji w wysokości co najmniej 1 528 030 000,00 zł;
• nawiązania współpracy z podmiotami tworzącymi system szkolnictwa wyższego i nauki, polegającej na zlecaniu wykonania badań naukowych lub prac rozwojowych, sponsorowaniu badań naukowych, zlecaniu realizacji programów kształcenia, udziale w programie ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki „Doktorat Wdrożeniowy” oraz innych programach lub przedsięwzięciach ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki związanych z realizacją szkół doktorskich, lub finansowaniu udziału studentów w procesie kształcenia na profilu praktycznym, w tym m.in. w formie kształcenia dualnego, poprzez stypendia, organizowanie staży lub zatrudnienia, udziale w konsorcjach badawczych współfinansowanych przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, zakupie patentów i licencji od podmiotów tworzących system szkolnictwa wyższego i nauki lub ich spółek celowych, wyposażeniu podmiotów tworzących system szkolnictwa wyższego i nauki w sprzęt laboratoryjny niezbędny do prowadzenia badań, wyposażenia szkół ponadpodstawowych w sprzęt niezbędny do prowadzenia zadań dydaktycznych lub praktycznych, współorganizowaniu w ramach uczelni i współfinansowaniu studenckich centrów szkoleniowych oferujących specjalistyczne kursy, których celem jest doskonalenie kompetencji wymaganych w działalności gospodarczej prowadzonej przez przedsiębiorcę i poniesienia w związku z tą współpracą, w okresie realizacji lub utrzymania Inwestycji, kosztów w wysokości co najmniej 15% wartości przyznanej dotacji, tj. 13 410 634,65 zł.
• Inwestor zobowiązuje się, że w okresie utrzymania inwestycji co najmniej 80% zatrudnionych w ramach inwestycji pracowników będzie posiadało wykształcenie wyższe, średnie, średnie branżowe, zasadnicze zawodowe lub zawodowe branżowe, poświadczone dyplomem lub świadectwem, lub innym dokumentem uprawniającym do wykonywania zawodu;
• Inwestor zobowiązuje się, że okresie utrzymania inwestycji poniesie koszty świadczeń dotyczących działań w zakresie opieki nad pracownikiem w wysokości co najmniej 1000 zł brutto na pracownika na rok, dla wszystkich pracowników zatrudnionych w ramach nowej inwestycji, w tym do podjęcia działań w zakresie opieki nad pracownikiem, w szczególności przez:
1) oferowanie pracownikom udziału w dodatkowych programach opieki zdrowotnej wykraczających poza świadczenia wymagane przepisami prawa lub
2) oferowanie pracownikom dodatkowych świadczeń pracowniczych z zakresu różnych form wypoczynku, działalności kulturalno-oświatowej, sportowo-rekreacyjnej, ubezpieczeń, lub
3) tworzenie lub zlecenie utworzenia i prowadzenia podmiotowi zewnętrznemu przyzakładowego żłobka, klubu dziecięcego lub przedszkola, lub
4) pokrywanie 50% kosztów związanych z pobytem dzieci do lat 3 w żłobku, klubie dziecięcym oraz ze sprawowaniem opieki nad dziećmi do lat 3 przez dziennego opiekuna lub pobytem dzieci do lat 6 w placówce wychowania przedszkolnego, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej, zespole wychowania przedszkolnego, punkcie przedszkolnym, przy założeniu, że ze świadczenia w okresie utrzymania korzysta 20% pracowników zakładu.
źródło: investmap
Komentarze
Inna sprawa to samochody użytkowe typu VAN. Zapotrzebowanie jest duże, i będzie rosło. Docelowo większość taboru kurierów, zaopatrzeniowców itp będzie realizowana samochodami elektrycznymi.
Już dzisiaj większość miast Hiszpanii, Francji ,Niemiec, Holandii....nie wpuszcza do określonych stref samochodów spalinowych. Można się o tym przekonać np w Barcelonie ,gdzie strefa jest bardzo rozległa.
Powtarzam po raz kolejny.W systemie fiskalnym wprowadzonym po 1990roku i w kolejnych latach przez wszystkie rządy drastycznie zaostrzanym, NIE MA MIEJSCA na małą czy mikro działalność!I To nie żadna Unia,Ruscy czy Niemcy to robią. To my Polacy doprowadziliśmy sami do sytuacji która jest. Swoimi ustawami i zarządzeniami.
Tu będą PRODUKOWANE i lakierowane vany.
Od prawie 20 lat do lakierowania używa się farb wodnych, ekologicznych.A sam proces lakierowania, zabezpieczania jest w pełni zautomatyzowany i obojętny dla środowiska.Obostrzenia środowiskowe są identyczne dla całej Unii.
Inną sprawą jest ,że lakiery ekologiczne są mniej trwałe i bardziej podatne na zarysowania.
A tu, w moim Jaworze? Jeden hejt, rozgoryczenie i co najgorsze manipulacja i kłamstwa.Nie wiem jaki jest cel tego wszystkiego . Można się tylko domyślać . Niektóre komentarze są identyczne jak te hejterów Putina. Sądzę,że powinien tym ktoś się zająć.
Do zobaczenia w moim , szczęśliwym Jaworku.
To biznes dla garsteczki obcych cwaniaczków i niemiaszków.
...To jest źródło rakotwórcze dla ludzi zatrudnionych na hali lakierni
To Polacy będą chorować kto za to zapłaci?.Niech Niemcy takie fabryki budują u siebie.Wystarczy nam poziomu intelekualnego jaki mamy
Chcemy żyć zdrowo.i być zdrowymi.
Proszę nie opisywać profitów z tego że powstanie tu u nas niemiecka fabryka truciciel.Zupelny brak obiektywizmu.Nie można tego objąć słowami krytyki..Polacy co się z wami stało? Nie na tym polega życie....Wladysze którzy podejmują takie decyzję są pozbawieni myślenia, świat schodzi na psy.
Wiec jak funkcjonują lakiernie w Poznaniu, Gliwicach, Warszawie,Lublinie.itd..?
Jak lakierują samochody (i nie tylko) w tysiącach lakierni przy warsztatach?
Jak funkcjonują fabryki mebli, maszyn ? I tysiące innych podmiotów.
Oni na pewno nie wiedzą co czynią.Więc taki spec jak ty musi przyjść i im przekazać całą swoją ogromną wiedzę .Bo bez ciebie zejdą na psy.