Powstanie centrum przesiadkowe z prawdziwego zdarzenia
zj
JAWOR. Kolejne bardzo ważne wydarzenie inwestycyjne w życiu Jawora. - W budynku dworca podpisałem porozumienie z Polskimi Kolejami Państwowymi, reprezentowanymi przez dyrektora Tadeusza Szulca, które otwiera nowy rozdział w rozwoju miasta - mów Emilian BERA, burmistrz Jawora. - Porozumienie zakłada przekazanie przez PKP na rzecz gminy Jawor dwóch nieużytkowanych działek w bezpośrednim sąsiedztwie dworca kolejowego. Te zarośnięte i zaniedbane działki, które niegdyś tętniły życiem, wkrótce zostaną przekształcone w nowoczesne centrum przesiadkowe. Projekt, mający na celu zagospodarowanie tego terenu, zostanie sfinansowany przy użyciu środków z Unii Europejskiej.

Mimo wyremontowanego dworca PKP, tereny wokół kolejowego budynku nie zachęcały do korzystania z tego środka lokomocji . Burmistrz Emilian BERA wielokrotnie wspominał o planach wybudowania centrum przesiadkowego z prawdziwego zdarzenia. Zwłaszcza, że od kilku lat gmina Jawor dynamicznie rozwija bezpłatną komunikację publiczną i nie brak głosów, że to tylko kwestia czasu i porozumienia z innymi samorządami, kiedy jaworska komunikacja swoim zasięgiem obejmie znaczną część powiatu jaworskiego...
- Aktualnie ruszają prace nad koncepcją i dokumentacją projektową, z planem złożenia wniosku o dofinansowanie w pierwszym półroczu 2024 roku. To nie tylko zmiana krajobrazu miejskiego, ale tworzenie przyjaznego, dostępnego miejsca dla wszystkich podróżnych. Centrum obsłuży nie tylko Jaworską Bezpłatną Komunikację, ale także autobusy do okolicznych miejscowości i po całym regionie - dodaje burmistrz Emilian BERA.
Zawarte porozumienie jest kontynuacją wcześniejszych porozumień miasta i PKP, które obejmowały rewitalizację Dworca w Jaworze. Dzięki temu porozumieniu, okolica dworca w Jaworze ma szansę stać się nowoczesnym i estetycznym miejscem służącym mieszkańcom i pasażerom.
W tym miejscu niegdyś mieszkańcy Jawora wyruszali w podróż PKS,PKP, busami, mogli kupić w kioskach gazetę, kwiaty czy zjeść frytki. Dziś pozostało wspomnienie i zarośnięta nieruchomość do zagospodarowania. Jednak, aby było to możliwe miasto musiało dysponować nieruchomością. I tak się stało. Dodajmy, że w pobliżu dworca PKP niebawem postanie baza serwisowa jaworskiej komunikacji miejskiej.
Komentarze
18
piątek, 15 grudzień 2023 13:08
Like
A kiedy będzie wyremontowane i oddane do użytku przejście podziemne razem z windą, z której nikt obecnie nie może korzystać, bo jest zagrodzone dojście do niej? Wyremontowano perony i zadaszenie, ale żeby dostać się z toru 1 na tor drugi, ludzie muszą skakać z toru 2 na tory i wdrapywać się na tor 1, gdy chcą wsiąść do pociągu, albo lecieć dookoła, przez co między czasie pociąg może odjechać. Dla kogo to zadaszenie peronów teraz ma służyć, skoro nie ma w okolicy budynku dworca przejścia między peronami?
13
piątek, 15 grudzień 2023 16:45
Like
Mam nadzieję teraz, jak PO przejęła władzę w Polsce i nad PKP, to Burmistrz Jawora (z PO) użyje swoich wpływów i Jawor doczeka się w końcu bezpośrednich połączeń z Wrocławiem. Ale nie takich jak teraz, wycieczkowych o długim czasie przejazdu, gdzie trzeba płacić drożej za bilet "krajoznawczy", tylko normalnych, szybkich, po jak najkrótszej trasie, kilku w ciągu dnia, a nie 1 rano o 5.21 i 1 po południu o 16.35, oba o czasie przejazdu 2 godziny, bo okrężna trasą przez Świdnicę i Sobótkę.
9
sobota, 16 grudzień 2023 22:45
Like
Skoro Jawor tak rzekomo dynamicznie rozwija się, to dlaczego do tej pory nie ma normalnych (bezpośrednich, szybkich) połączeń z miastem wojewódzkim Wrocławiem? O tych dwóch 2-godzinnych okrężną trasą w ciągu dnia szkoda gadać. Kręcenie się w kółko po mieście, a rzeczywiste-strategiczne-połączenia komunikacyjne miasta to duża różnica.
2
niedziela, 17 grudzień 2023 09:56
Like
Dla niewtajemniczonych.
Bezpośrednie połączenie z Wrocławiem było wielokrotnie reaktywowane. W latach 90-tych i później.
Brały w tym udział państwowe i prywatne firmy. Wszyscy po czasie rezygnowali ...ze względu na małą liczbę chętnych , szczególnie w powszednie dni.
Ludzie są wygodni. Maja swoje auta i nie w głowie im stać na peronie z walizkami. A we Wrocławiu przesiadać się to autobusu lub tramwaju. Taka jest prawda.
A teraz sami napiszcie kto z Was korzysta z międzymiastowej komunikacji zbiorowej.
Bezpośrednie połączenie z Wrocławiem było wielokrotnie reaktywowane. W latach 90-tych i później.
Brały w tym udział państwowe i prywatne firmy. Wszyscy po czasie rezygnowali ...ze względu na małą liczbę chętnych , szczególnie w powszednie dni.
Ludzie są wygodni. Maja swoje auta i nie w głowie im stać na peronie z walizkami. A we Wrocławiu przesiadać się to autobusu lub tramwaju. Taka jest prawda.
A teraz sami napiszcie kto z Was korzysta z międzymiastowej komunikacji zbiorowej.
13
niedziela, 17 grudzień 2023 16:10
Like
To było kiedyś. Zmieniły się okoliczności i otoczenie. Teraz ponoć miasto się rozwija. A4 jest zakorkowana przez tiry, bo wzdłuż A4 pobudowano centra logistyczne bez dobudowy dodatkowego pasa dla tirów. Szybciej i bezpieczniej dojechać koleją do Wrocławia niż A4.
11
wtorek, 19 grudzień 2023 09:18
Like
Powierzchnia Jawora obejmuje 18,8 km2. Z jednego końca na drugi można przejść w 20 min. Niezależny raport GUS pokazuje, że mieszkańców Jawora do 2040 r. będzie ciągle ubywało. W 2022r. było ich 20.853 mieszkańców, w 2023r. jest ich 20.619, prognozy na następne lata pokazują, że w 2040r. ma być już tylko 17.044 mieszkańców. Możemy być co najwyżej sypialnią dla miasta wojewódzkiego, ale do tego potrzebna jest rozbudowa nie wewnętrznej, a zewnętrznej komunikacji.
Oczywiście transmisja TVPIS limuzyny, obstawa, i na koniec bankiecik.