Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Kunice na kolejowej mapie Polski

KUNICE.  PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają dostępność do kolei, najbardziej ekologicznego środka transportu, w województwie dolnośląskim. PLK SA ogłosiły przetarg na budowę nowego przystanku Kunice, na odcinku Wrocław - Legnica linii kolejowej nr 275. To jeden z 8 nowych lokalizacji, które realizowane są ze środków „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” na terenie Dolnego Śląska.

Nowy przystanek Kunice znajduje się na linii kolejowej nr 275. Jego lokalizacja pozwoli mieszkańcom na sprawniejszy dojazd do pracy i szkół, a turystom nad Jezioro Kunickie.

Kunice na kolejowej mapie Polski

Będą dwa perony dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Podróżni wygodnie wsiądą i wysiądą z pociągu, dzięki odpowiedniej wysokości peronu. Będą ustawione wiaty i ławki, czytelne oznakowanie peronów oraz komunikaty wygłaszane przez głośniki ułatwią podróż. Przystanek będzie oświetlony. Obok peronów przewidziano stojaki rowerowe. Na przystanek Kunice przewidziano 6,5 mln zł.

– Rządowy program przystankowy likwiduje wykluczenie komunikacyjne w całym kraju. Również na Dolnym Śląsku mieszkańcy zyskują dostęp do kolei w ośmiu lokalizacjach. Jedną z nich są Kunice pod Legnicą. Mieszkańcy zyskają lepszą komunikację ekologicznym środkiem transportu – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. efektywnie wykorzystują środki budżetowe i unijne dla rozwoju kolei. Również dzięki „Rządowemu programowi budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” na Dolnym Śląsku przybywa wygodnych miejsc, z których będzie można wygodnie wsiąść do pociągu – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Na Dolnym Śląsku program przystankowy obejmuje 10 lokalizacji, w tym 8 nowych przystanków. Przebudowano już przystanek w Szklarskiej Porębie Średniej oraz peron stacji Ścinawa. Pasażerowie korzystają z nowych przystanków: Boguszów – Gorce Dzikowiec, Świdnica Zawiszów, Legnica Strefa. Budowany jest Mirków, Oława Zachodnia, natomiast dla przystanków Strzelce Świdnickie i Studniska powstaje dokumentacja projektowa. Na projekt i budowę przystanku Kunice ogłoszono przetarg.

Wartość wszystkich zadań realizowanych w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” na Dolnym Śląsku to około 45 mln zł mln zł.

W 2021 roku przyjęto uchwałę Rady Ministrów w sprawie ustanowienia „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”, przedłożoną przez Ministra Infrastruktury. Celem programu jest przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu, promowanie ekologicznych środków transportu oraz wspieranie polskiej gospodarki. Zrealizowane i prowadzone działania inwestycyjne już umożliwiają podróżnym dostęp do kolejowej komunikacji wojewódzkiej i międzywojewódzkiej. Na ten cel przeznaczono ponad 1 mld zł. Środki zostaną wykorzystane na wybudowanie lub zmodernizowanie przystanków kolejowych, a także sfinansowanie prac, związanych z dostępnością miejsc parkingowych dla pasażerów.

Komentarze

0
Anonimowo
środa, 17 styczeń 2024 12:34
A kiedy Prochowwice i okoliczne wioski przestana byc wykluczne komunikacyjnie? Wstyd. Miasto / Gmina połozona posrodku trojkata duzych miast ( Legnica, Lubin i środa śl - Wroclaw)i ograniczenie w dotarciu do nich. o wioskach w gminie nie wspomnę - kto nie ma samochodu lub krewnego / znajomego ,ktory zgodzi się podwiezcć do lekarza, sklepu lub urzadu to macha rowerem lub idzie pieszo. 21 Wiek!
Like Like Odpowiedz
0
Anonimowo
środa, 17 styczeń 2024 12:26
A Prochowice ( "wzorowa gmina") jak były tak sa nadal, i chyba juz zostana na zawsze wykluczone komunikacyjnie. Wstyd! Srodek trojkąta duzych miast ( Legnicy, Lubina i Srody śl - Wrocławia a nadal nie ma komunikacji PKS i PKP. Łaskawie udostepniono kilka kursow dziennie lini 10 z Legnicy i od jesieni linii 100 z Lubina ( 1!( słownie : jeden kurs do południa i 3 po południu). Gdzie jest to obiecane przywrócenie wykluczonych komunikacyjnie małych miejscowosci? Gdzie sa polączenia na wioski? dobrze ,ze w czasie trwania roku szkolnego mozna się zabrac autobusem ale tylko w godzinach odbioru dzieci ze szkoły. w wakacje i dni wolne od szkoły nadal mieszkancom gminy Prochowice zostaje rower albo wycieczka pieszo do domu po wizycie u lekarza, zrobieniu zakupow lub zalatwieniu spraw urzedowych. Wstyd. Nie każdy ma samochod lub uprawnienia do jego kierowaniem, i nie kazdy ma zdrowie, zeby jechac rowerem. zostaje dryndac kilka kilometow na piechotę jak w czasach powojennych..! były czasy w latach 80-tych gdzie autobusy linni 10, tzw 10Bis jezdziły nawet w sobotę od rana do poznych godzin nocnych na wioski ( nawet do takich gdzie jest kilkanascie domów - np Cichobórz,Gromadzyn czy Motyczyn. Jeżdziły rowniez paciągi do Scinawy, jeszcze nie tak dawno autobusy PkS do Lubina, Wrocławia. Dzisiaj jak muszę pojechac do Wrocławia do lekarza to muszę zmarnować cały dzien - najpierw muszę sie z wioski dostać do Prochowic, potem z Prochowic Legnicy a potem pocigiem do Wrocławia i z powrotem, w odwrotnej kolejności. Ludzie dojezdzający do pracy też maja problem. powrot z legnicy z 2 zmiany jest nie wykonalny - nie ma juz kursow ani MPK ani prywatego przewoznika. Prywaciarz nie jezdzi rownież w soboty, dni wolne i niedziele ( a sa zawody, ktore musza w takie dni pracować). Praca w Lubinie, Srodzie Slaskiej rownież jest wykluczona z powodu braku komunikacji. Nie masz samochodu to nie żyjesz. a jednoczesnie robi sie wszystko, zeby utrudnic życie posadaczom samochodow, ktore nie sa dzisiaj zadnym luksusem, tylko podstawowym srodkiem komunikacyjnym , aby móc pracować zawodowo. Wstyd, wstyd, wstyd!
Like Like Odpowiedz

Dodaj komentarz

Wyślij

Powiązane wpisy