Dynamiczne miesiące turystyczne w Złotoryi – atrakcje przeżyły prawdziwe oblężenie
ZŁOTORYJA. Tegoroczny sezon turystyczny, który trwał od maja do końca września, okazał się rekordowy. Jak wynika z danych, miasto odnotowało największą liczbę odwiedzin w historii – zarówno wśród turystów krajowych, jak i zagranicznych.

Największą popularnością cieszyła się kopalnia złota „Aurelia” przyciągnęła aż 9114 zwiedzających, to ogromny wzrost w porównaniu do poprzedniego roku, w który, ruch zwiększył się o ponad 100 proc. (4620 osób). Tylko w samym wrześniu, Kopalnię Złota odwiedziło aż 2378 osób. Równie dużym zainteresowaniem cieszyły się Muzeum Złota (572 osoby) oraz wieża Kościoła i Baszta, które także odnotowały wzrostowe wyniki frekwencji.
- Za tym sukcesem stoją sprzyjająca pogoda, otwarcie naszych atrakcji siedem dni w tygodniu, udane kampanie promocyjne oraz współpraca z partnerami takimi jak: Dolnośląska Organizacja Turystyczna oraz Urząd Marszałkowski we Wrocławiu i grupą Geoparku. W tym roku byliśmy obecni też na licznych targach i wydarzeniach oraz odświeżyliśmy kontakty z miastami partnerskimi. To wszystko dynamizuje ruch w mieście, co bardzo cieszy. To był wyjątkowy sezon. Fantastycznie, że nasze działania promocyjne i inwestycje w infrastrukturę turystyczną przynoszą efekty. Jest też okazja by podziękować wszystkim osobom, które obsługiwały turystów. Wykonali wspaniałą pracę! – mówi Paweł Kulig, burmistrz Złotoryi.
Kolejny sezon zapowiada się jeszcze ciekawiej. Urzędnicy planują dalszy rozwój oferty turystycznej i nowe wydarzenia, które mają na celu utrzymanie rosnącego trendu odwiedzin. A na pewno miasto będzie przeżywać oblężenie jako organizator Mistrzostw Europy w Płukaniu Złota (2-8 sierpnia 2026). Promocja miasta jako Europejskiej Stolicy Złota 2026 już trwa pod hasłem „See you in Złotoryja in 2026!”
Dodaj komentarz