Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

PKP wyremontuje 150 dworców w Polsce. Na liście są dworce w Złotoryi i Jerzmanicach Zdroju !

ZŁOTORYJA.   Polskie Koleje Państwowe do 2030 r. planuje zmodernizować 150 dworców w ramach drugiej edycji Programu Inwestycji Dworcowych. Wydać ma na to ok. 4,4 mld zł brutto. Poznaliśmy pełną listę obiektów, które mają być odnowione w najbliższych pięciu latach. Są na wspomnianej liście dworce PKP w Złotoryi i Jerzmanicach Zdroju. To bardzo dobra wiadomość wobec deklaracji rządowych i deklaracji Marszałka Województwa Dolnoślaskiego, że do 2028 roku powróci ruch pasażerski na trasie z Legnica do łotoryi i Jerzmanic Zdroju.

 Poniżej, na mapce przedstawiamy pełną listę dworców, które mają być kompleksowo zmodernizowane do 2030 r. Spośród 150 obiektów zdecydowana większość (130, czyli ponad 86 proc.), to zabytki.

PKP wyremontuje 150 dworców w Polsce. Na liście są dworce w Złotoryi i Jerzmanicach Zdroju !

W ramach pierwszej edycji Programu Inwestycji Dworcowych (lata 2016-2023) PKP zmodernizowały blisko 200 obiektów. Łączna wartość tych inwestycji wyniosła ponad 3,1 mld zł brutto .

Po ustaleniach z Urzędem Marszałkowskim PLK PKP zdecydowało się rozszerzyć zakres inwestycji. Dzięki PLK do Jerzmanic-Zdroju dojadą cięższe składy towarowe, a sama stacja będzie przygotowana do kolejnych inwestycji planowanych przez samorząd w kierunku Wojcieszowa i Lwówka Śląskiego.

- Od 2023 roku realizujemy projekt „Rewitalizacja odcinka Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój w celu włączenia Złotoryi oraz powiatu złotoryjskiego do sieci regionalnego transportu kolejowego”. To inwestycja o fundamentalnym znaczeniu dla rozwoju powiatów: złotoryjskiego, lwóweckiego i karkonoskiego. Przywrócenie połączeń kolejowych do Złotoryi otworzy nowe perspektywy dla mieszkańców, wzmocni gospodarkę i turystykę, ograniczy wykluczenie komunikacyjne oraz zapewni ekologiczny transport. W celu zapewnienia wyższego standardu podróży oraz lepszych parametrów technicznych dokonaliśmy rewizji programu. Pozwoli ona na osiągnięcie wyższych wartości eksploatacyjnych, co w konsekwencji umożliwi przewoźnikom przygotowanie bardziej atrakcyjnej oferty – powiedział Daniel Dygudaj, Dyrektor Zakładu Linii Kolejowych we Wrocławiu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Stacja w Jerzmanicach-Zdroju zostanie przebudowana tak, aby w przyszłości umożliwić obsługę połączeń w stronę Wojcieszowa i Lwówka Śląskiego. Dzięki temu linia od początku będzie lepiej powiązana z regionalną siecią kolejową i przygotowana na długofalowy rozwój. Już teraz projekt przewiduje rozwiązania, które zwiększą konkurencyjność transportu kolejowego w województwie dolnośląskim.

Zgodnie z pierwotnymi założeniami pociągi pasażerskie ze Złotoryi do Wrocławia pojadą w ok. 70 minut. Prędkość maksymalna na trasie wyniesie do 120 km/h. Zmodernizowane zostaną tory, sieć trakcyjna oraz przejazdy kolejowo-drogowe, co podniesie bezpieczeństwo i komfort użytkowników. Powstanie nowy przystanek Legnica Zosinek. Na peronach będą wiaty, ławki, oświetlenie i czytelne oznakowanie

Inwestycja prowadzona jest w sposób bezpieczny, efektywny i jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców i partnerów biznesowych. PLK SA uwzględniają potrzeby lokalnej gospodarki – m.in. Huty Miedzi „Legnica” – zapewniając ciągłość obsługi kolejowej w trakcie robót. Projekt zakłada również dostosowanie infrastruktury kolejowej do parametrów bardziej sprzyjających transportowi towarów. Tory będą przygotowane tak aby pociągi towarowe mogły jechać z prędkością do 100 km/h i przewozić cięższe towary.

Prace realizowane są w formule „projektuj i buduj”, co pozwala na bieżąco uwzględniać potrzeby partnerów i społeczeństwa. Inwestycja toczy się zgodnie z planem i nie zamierzamy jej wstrzymywać. Zakończenie prac przewidziano w 2028 roku. Wydłużenie terminu wynika z konieczności wprowadzenia wcześniej wspomnianych lepszych rozwiązań projektowych, które poprawią geometrię toru, zwiększą poziom bezpieczeństwa i przygotują linię do dalszego rozwoju.

Dodaj komentarz

Wyślij

Powiązane wpisy