Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Koleje Dolnośląskie przetestują wodorową lokomotywę. Już za miesiąc

LEGNICA. PESA zbudowała własną lokomotywę wodorową. Jest to pojazd o nazwie SM42-6Dn. Teraz dowiadujemy się, że planuje ją przetestować pierwszy przewoźnik pasażerski w Polsce. Taką decyzję podjęły Koleje Dolnośląskie, które chcą rozpocząć program pilotażowy w ciągu najbliższych tygodni.

– Władze województwa cały czas motywują nas do tego, żebyśmy byli najlepsi w Polsce. Teraz marszałkowie postawili nam cel, żebyśmy rozwijali technologię wodorową również u nas, na Dolnym Śląsku i żebyśmy ją po prostu przetestowali. Dlatego już w sierpniu tego roku, a więc za kilka tygodni, zaprosimy Państwa, razem z PESĄ, na testy lokomotywy wodorowej tego producenta, żebyśmy ją wspólnie razem przetestowali – zapowiedział Damian STAWIKOWSKI, prezes Kolei Dolnośląskich.

Koleje Dolnośląskie przetestują wodorową lokomotywę. Już za miesiąc

Wodorowa lokomotywa Pesy już kursowała z pasażerami, ale promocyjno-testowy wyjazd na Hel zorganizowano w ramach targów Trako 2023. Było to branżowe przedsięwzięcie. W przypadku Kolei Dolnośląskich będziemy mieć do czynienia z testami przewoźnika, który rozważa zakup lokomotywy wodorowej i najprawdopodobniej pojadą nie tylko wybrani. Wg. naszych informacji wodorowa lokomotywa kursować będzie na trasie Jelenia Góra- Karpacz !

Nawet dla postronnych obserwatorów nowego cacka PESY, imponuje jej zgrabny wygląd i to, jak szybko przyspiesza, a przede wszystkim bardzo cicho działa....

Wodorowa lokomotywa w barwach KDW sierpniu wyjedzie ona na dolnośląskie tory, aby w rzeczywistych, liniowych warunkach sprawdzić funkcjonowanie lokomotywy. To będzie pierwszy region, który przeprowadzi takie testy. Dodajmy testy strategiczne dla PESY, która wodorową lokomotywą chce bardzo mocno wejść na rynki pozbawione elektrycznych trakcji...

Wodór jest uważany za jedną z alternatyw dla napędu dieslowskiego. Jednocześnie PESA cały czas rozwija także technologie bateryjne, gdyż pociągi z takim napędem mogą pokonywać trasy kolejowe bez trakcji elektrycznej. A tych na Dolnym Śląsku nie brakuje, zwłaszcza na terenach podgórskich.

Lokomotywa SM42-6Dn Hydrogen to w rzeczywistości zmodernizowana lokomotywa klasy SM42, w której umieszczono m.in. nową jednostkę napędową. Pojazd jest w stanie osiągać prędkość do 90 km/h i ma cztery silniki trakcyjne o mocy 180 kW każdy. Energię dostarczają dwa ogniwa wodorowe o mocy 85 kW. 

Powiązane wpisy